Identificirali smo 5 glavnih trendova koja će imati najveći utjecaj na globalno maloprodajno tržište u sljedećih 12 mjeseci i kasnije. To su:
- Inflacija
- Povratak fizičke maloprodaje
- Quick commerce, digitalizacija i inovacije
- Održivost
- Fokus na profitabilnost
Kroz blog vas detaljno provodimo kroz svaki trend, pa krenimo redom…
1. INFLACIJA
Rastuće cijene i troškovi, uključujući cijene sirovina, radne snage i energije, utječu na cijene hrane na globalnoj razini. Međutim, inflacija ne utječe na sve zemlje u istoj mjeri. Unatoč revizijama naviše, očekuje se da će inflatorni pritisci u Aziji ostati manje izraženi nego drugdje u svijetu.
Inflatorni pritisci će diktirati ponašanje pri kupnji.
Na koji način će inflacija utjecati na kupce:
- kupcima jesu i bit će prioritet – vrijednosti, što će utjecati na njihovu kupnju i izbor proizvoda.
- u potrazi za najboljim ponudama, koristit će više kanala nego prije i prelaziti na diskontne formate.
- kupci će postati sve manje lojalni brendu i otvoreniji za prelazak na privatne robne marke.
2. POVRATAK FIZIČKE MALOPRODAJE
Prije tri godine mnogi su mislili da je maloprodajna apokalipsa pred nama i da će e-trgovina uskoro značajno smanjiti, ako ne i potpuno potisnuti potrebu za fizičkom maloprodajom.
Iako smo prihvatili nužnost online kupnje hrane, odjeće i drugih osnovnih stvari, mislim da smo svi bili svjesni da je to privremeno. Ono što danas vidimo je da su se potrošači vratili u fizičke trgovine.
Uloga trgovaca
Zadaća trgovaca je da provedu taktike za kratkoročno povećanje broja kupaca te istovremeno da razvijaju dugoročne strategije kako iskoristiti prostor na nove načine u svojim fizičkim trgovinama.
Također, trgovci bi se trebali usmjeriti na brže uvođenje promjena i biti radikalniji u svojim razmišljanjima kako dugoročno potaknuli poslovanje svojih fizičkih trgovina.
Na što točno mislimo ?
Implementacija samoposlužnih blagajni, brža beskontaktna i bezgotovinska naplata, elektronske oznake cijena, digitalni zasloni po trgovini i slično.
Sve navedeno je u skladu sa rastućim očekivanjem kupaca za brzim i učinkovitim iskustvom kupovine i naplate.
Uloga dobavljača
Dobavljači bi trebali planirati što bi različiti formati trgovina mogli značiti za njihove kategorije u smislu razvoja asortimana i udjela prostora.
3. QUICK COMMERCE, DIGITALIZACIJA, INOVACIJE
Prostor za q – commerce brzo se razvija i trenutno je zasićen, s mnogim novim igračima koji su se pojavili u posljednjih 12 mjeseci. Iako ovo stvara prilike za dosezanje novih kupaca, očekujemo konsolidaciju na tržištu tijekom sljedeće godine.
E-trgovina je eksplodirala u popularnosti i obimu prodaje tijekom pandemije. Taj se rast usporio, ali kupovne navike e-trgovine i dalje su prisutne.
Tehnologija je učinila online prodaju lakšom no ikada. Procjenjuje se da trenutno u svijetu:
- 12 do 24 milijuna trgovaca posluje putem e-trgovine.
- 58,4% korisnika interneta kupuje online svaki tjedan.
Kao rezultat toga, analitičari očekuju da će globalna industrija e-trgovine narasti na 8,1 trilijuna dolara do 2026.
Vrijednost e-trgovine diljem svijeta od 2014. do 2026 u milijardama US dolara
Izvor: IGD Research, bazirano na podacima iz 173 zemlje
E-trgovina će u nadolazećim godinama nastaviti rasti u popularnosti i složenosti. Zapravo, eMarketer predviđa da će do 2023. web stranice za e-trgovinu činiti 22,3% ukupne maloprodaje.
Što to znači za trgovce?
Sada je vrijeme da udvostručite i utrostručite svoju predanost e-trgovini.
Brzo se približavamo stanju u maloprodaji gdje će e trgovina biti ne prednost nego očekivanje od strane potrošača.
4. ODRŽIVOST
Kupci očekuju da će maloprodaja prednjačiti u ključnim pitanjima održivosti.
Trgovci će nastaviti implementirati rješenja za smanjenje ambalaže, posebice plastične ambalaže i smanjenje otpada od hrane.
Napredovat će sa strategijama za smanjenje utjecaja na okoliš svog poslovanja i lanca opskrbe. Trgovci će nastojati postati vodeći u inicijativama održivosti i pomoći kupcima i potrošačima da krenu na put prema zdravijem životnom stilu s manje utjecaja na okoliš.
Neka održivost bude dio vašeg poslovnog planiranja i strategije.
Trgovci na malo i dobavljači nastavit će se fokusirati na alternative i rješenja za plastičnu ambalažu. Više će trgovaca na malo postaviti ambiciozne ciljeve pakiranja kao dio svojih strategija održivosti, a očekujemo da će robne marke učiniti isto.
Trgovci će se još više usredotočiti na smanjenje bacanja hrane, poboljšanjem učinkovitosti u trgovinama, partnerstvom s aplikacijama za višak hrane i povezivanjem s lokalnim dobrotvornim organizacijama za podršku ranjivim skupinama.
Održivi formati trgovina rasli su tijekom 2022. i očekujemo da će se ovaj trend razvijati i dalje.
Trgovci na malo povećat će svoje obveze prema društvenoj održivosti, ostajući posvećeni potpori lokalnim zajednicama, dobrotvornim organizacijama, lokalnom/etičkom odabiru izvora i poboljšanju standarda dobrobiti životinja.
Od COP26, važnost ciljeva Net Zero je porasla.
Očekujemo da će trgovci na malo raditi na svojim ciljevima Net Zero i tražiti od svojih dobavljača da im pomognu u postizanju njihovih ambicioznih ciljeva.
Potrošači zahtijevaju da trgovci koriste ambalažu koja se može reciklirati i koja je održiva za svoje proizvode i za digitalnu i za fizičku kupnju. I nije ni čudo. Ambalaža za e-trgovinu najveći je izvor emisija u industriji.
Prema Shorrovom Izvješću potrošača o održivoj ambalaži:
- 76% ispitanika kaže da su se svjesno trudili kupiti održivije proizvode u protekloj godini
- 86% kaže da će vjerojatnije kupovati od trgovaca ako je pakiranje održivo
- 77% očekuje da će više marki ponuditi 100% održivu ambalažu u budućnosti
Postoji potražnja potrošača za održivom ambalažom. I trgovci to primjećuju. Ako vam održivost i ambalaža s malo otpada još nisu prioritet, to bi vam svakako trebalo postati u 2023.
5. FOKUS NA PROFITABILNOST
Trgovci na malo će eksperimentirati s tehnologijom kako bi poboljšali svoje poslovanje i povećali profitabilnost. Uspješni trgovci na malo uvest će digitalne tehnologije koje imaju niska kapitalna ulaganja i koje je lako ažurirati i uvoditi u velikom broju.
Agilnost, fleksibilnost i otpornost ostat će kamen temeljac uspješnih operativnih strategija, posebice zbog izazova u opskrbnom lancu, problema s radnom snagom i inflacije troškova.
Rat u Ukrajini. Tekući problemi s lancem opskrbe i logistikom. Regionalne i globalne ekonomske krize. I mijenjanje nacionalnih trgovinskih sporazuma. Sve to stvara značajne probleme trgovcima na malo. Uložite u osiguravanje da vaši komercijalni odnosi budu jači nego ikad. Pažljivo birajte svoje partnere i dobavljače. Identificirajte ih na temelju prikupljenih iskustava, ulaganja, akvizicija, ključnih razvoja i korisničkog iskustva.
Da zaključimo…
Iako se predviđa da će ovih 5 trendova imati najveći utjecaj na maloprodaju u 2023.godini, njihov utjecaj će se nastaviti i kasnije. Za svaki trend procijenite na koji način će utjecati ili već sada utječe na vaše poslovanje. Definirajte kratkoročne i dugoročne mjere kako bi osigurali rast i ostvarili maksimalnu prednost za svoju kompaniju.
Sretno i ako trebate pomoć slobodno nam se obratite 🙂