Nema sumnje da se maloprodajno tržište te industrija hrane i robe široke potrošnje tokom zadnje tri godine suočila s ogromnim izazovima.
Počevši od pandemije, lockdowna, poremećaja u opskrbnom lancu, zajedno s promjenama ponašanja kupaca i potrošača, stalno promjenjivim vladinim politikama, ratom a na kraju i sa inflacijom kakvu zapadni dio svijeta nije vidio već desetljećima.
Industrija u mnogim dijelovima svijeta također se morala nositi s dodatnim izazovima. To uključuje ekstremne vremenske prilike, nestašice CO2 i stalne izazove po pitanju radne snage, zajedno s inflatornim problemima povezanima s povećanjem cijena roba i energije.
Već smo definirali ključne trendove koji će imati najveći utjecaj na globalno maloprodajno tržište u sljedećih 12 mjeseci. Ponovimo, to su:
- inflacija
- povratak kupaca u fizičke trgovine
- digitalizacija i q-commerce
- održivost
- fokus na profitabilnosti
U ovom blogu pojašnjavamo gdje vidimo prilike za trgovce s obzirom na navedene trendove i promjene.
1. Vrijednost i lojalnost kao prioritet
Kako se inflatorni pritisci pojačavaju, kupci će tražiti vrijednost.
Lojalnost kupca je ugrožena.
Pružite kupcima ciljane aktivacije i personalizirane sheme lojalnosti kako biste ojačali poruke svog branda. Kupci žele održivu robu, poštene cijene i snažnu korisničku podršku.
2. Omnichannel je prilika
Višekanalni pristup (engl. omnichannel) ostaje glavni prioritet, a on podrazumijeva pristup prodaji koji nastoji kupcima pružiti besprijekorno iskustvo kupnje, bez obzira kupuju li online sa stolnog ili mobilnog uređaja, telefonom ili u fizičkoj trgovini.
Postići ćete to ulaganjem u detalje i stvaranjem prilika jer se korisničko iskustvo mijenja sa svakom interakcijom. Olakšajte svojim kupcima proces kupnje, stvorite razumijevanje za vašu ciljanu publiku, kreirajte personalizirano iskustvo kupnje i fokusirajte se na detalje.
3. Korištenje privatne robne marke
Značajna ulaganja u privatne robne marke dovode do povećanja asortimana.
Kratkoročno, naglasak je i dalje na vrijednosti i kvaliteti, ali održivost, zdravlje i lokalni izvori postaju sve važniji. Iskoristite privatnu robnu marku za prilagođavanje vaše ponude lokalnim preferencijama kupaca.
4. Radite na izazovima s radnom snagom
Otprilike 70% trgovaca navodi da će nedostatak radne snage, posebice poslova s plaćom po satu, biti prepreka rastu maloprodaje.
56% trgovaca očekuje manjkove u lancu opskrbe, distribuciji i logističkim pozicijama u skladištima.
Trgovci na malo moraju i dalje tražiti načine za poboljšanje uvjeta i svakodnevnog iskustva radne snage. Moraju pronaći načine za ulijevanje povjerenja, davanja fleksibilnosti, stvaranja kulture i svrhe zapošljavanja i zadržavanja zaposlenika.
Štoviše, trgovci na malo trebaju se pozabaviti načinom na koji se predstavljaju na tržištu – od svog branda, uvažavanja raznolikosti do mogućnosti napredovanja u karijeri.
Sve to može pomoći da se zaposlenici i kupci osjećaju uključenima i povezanima s maloprodajnim brendom.
Da zaključimo…
Maloprodaja je vrlo dinamična industrija, promjene se događaju brzo, a ključ uspjeha leži u kontinuiranom praćenju trendova. Kada znamo koji su trendovi prisutni postaje lakše definirati prilike i prilagoditi se novim okolnostima.
Sretno i ako trebate pomoć slobodno nam se obratite 🙂