Na razvoj trgovine utječe puno čimbenika, a mi smo se u blogu fokusirali na 2 osnovna.
To su:
- Tehnologija
- Partnerstva
O čemu se radi….
Trgovci sve više koriste tehnologiju u cjelokupnom poslovanju i ona je pokretač promjena. Tehnologija pomaže poboljšati iskustvo kupovine, unaprijediti povezanost s kupcima, pomaže djelatnicima u trgovini optimizirati procese, trgovcima smanjiti negativan utjecaj na okoliš, dugoročno smanjiti troškove i slično.
Podaci koje pruža tehnologija će sve više u budućnosti pomagati fizičkoj maloprodaji u poboljšanju poslovanja, dok će kupcima također pružiti personaliziranije iskustvo kupovine.
Umjetna inteligencija će igrati sve veću ulogu → automatizirat će rješenja i pomagati trgovcima u donošenju bržih i boljih odluka.
Uz tehnologiju, važan čimbenik za razvoj trgovine su i partnerstva.
Trgovci sve više koriste partnerstva kako bi ubrzali razvoj svojih dućana. Partnerstva pomažu trgovcima da budu agilniji u testiranju novih rješenja te da brže donose inovacije na tržište.
Također, partnerstva mogu isporučiti rješenja koja zahtijevaju specifične vještine, a koja je trgovcima teško razvijati interno. Ova rješenja pomažu trgovinama da diferenciraju svoju ponudu od konkurencije, implementiraju nove digitalne koncepte, poboljšaju učinkovitost prodaje i kupovine za kupca, isporuče bolju uslugu, postignu ciljeve održivosti…
Od pandemije, uloga partnerstva postala je izraženija u trgovinama. Tako se na primjer američki Albertson udružio sa kompanijom GNC koja se bavi proizvodnjom suplemenata kako bi proširili ponudu vitamina, dodataka prehrani i proteinskih prahova. Ponudu su smjestili u dio trgovine za zdravlje i ljepotu, a nosi oznaku GNC, slično konceptu trgovine u trgovini.
GNC shop in shop u američkom Albertsonu
Kombinaciju partnerstva sa trgovcima ali i tehnologije možemo vidjeti na primjeru švedske food tech kompanije Picadeli.
O čemu se radi ?
Usred trgovine se nalazi Picadeli bar sa salatama.
Kupac dođe uzima zdjelicu i sam bira što želi staviti u salatu. Na izbor ima preko 30 sastojaka. Kada završi sa “slaganjem” salate, kupac je zapakira, plati na blagajni i to je to.
Inače Picadelijev “pametni bar” integrira i niz tehnoloških rješenja kao što su prijedlozi automatskog naručivanja, digitalne etikete i planogrami, pametni algoritmi za hlađenje, digitalni zasloni za komunikaciju s kupcima, QR kodovi preko kojih se prati prodaja, zalihe, svježina hrane, temperature….
Picadeli su počeli skromno 2009., s jednom trgovinom u malom gradu smještenom na zapadnoj obali Švedske. Danas ih se može pronaći u supermaketima u Švedskoj, Danskoj, Finskoj, Estoniji, Njemačkoj, Belgiji i Francuskoj.
Picadeli bar sa salatama
Da zaključimo…
Razmislite na koji način možete svoje poslovanje unaprijediti specifičnim projektima sa vašim dobavljačima ili poslovnim partnerima. Koje to nove koncepte možete pružiti kupcima kako bi se istaknuli od konkurencije.
Informirajte se o utjecaju tehnologije na maloprodaju, o inovacijama i novim rješenjima kako biste ostali u toku sa trendovima te pružili svojim kupcima bolje iskustvo kupovine, a interno unaprijedili procese i podigli poslovanje na viši nivo.
Sretno i ako trebate pomoć slobodno nam se obratite 🙂